Yellowstone National park - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Cathalijne Beens - WaarBenJij.nu Yellowstone National park - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Cathalijne Beens - WaarBenJij.nu

Yellowstone National park

Door: Cathalijne

Blijf op de hoogte en volg Cathalijne

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, Cody

Na mijn vorige blog zijn we doorgegaan naar Jackson Hole, waar we op een camping stonden met de naam: Snake River Park. Dit gedeelte van Wyoming staat bekend om zijn mooie mogelijkheden tot wildwater rafting (hence de naam snake river), en na enig overtuigend gepraat heb ik mijn ouders zover gekregen om mee te gaan wildwater raften. Een unieke ervaring met een goede afwisseling tussen humor (van onze begeleider), wildlife (2 roofvogels), en natuurlijk rondslenterend water :-). 's avonds zijn we naar het "stadscentrum" van Jackson Hole gegaan waar we een shoot-out hebben meegemaakt. Tijdens een shoot-out word door toneelspelers nagebootst hoe het eraan toe ging in de tijd van het Wilde Westen.

De volgende dag (23 juli) zijn we doorgereden naar Yellowstone National Park, het oudste nationale park ter wereld, wat vooral bekend staat om de geysers en thermische bronnen. De bekendste geiser heet Old Faithful, en barst ongeveer elk uur uit. Tijdens zo'n uitbarsting kan kokend water tot 56 meter hoog spuiten (wikipedia, 2014) (Ik heb er zelf niet met een lineaal naast gestaan, en kan dus nit bevestigen of deze informatie correct is).

De volgende dag hebben we met onze camper door het park getoerde. Op aanraden van een kenner zijn we 's ochtends om 7 uur gaan rijden, in de hoop nog wat wildlife te kunnen zien. Nog voordat we een kilometer hadden gereden sprong er een hert voorbij. Vol goede moed zijn we doorgereden, en hebben o.a. herten+ jongen gezien, en een heel aantal bisons. Het dier waar we echter naar opzoek waren, de beer (bruin of zwart maakt niet uit), hebben we echter pas rond een uur of 1 gezien, en de grootste kudde herten zagen we ook pas in de middag in een dorpje in het noorden van yellowstone (Mammoth hot springs). Desondanks hebben we geen spijt gehad van de beslissing om vroeg te gaan rijden. Ondanks dat er ook genoeg beesten te zien zijn overdag, is het toch mooier om ze te zien in de vroege ochtend, waneer ze een stuk dichter bij komen dan in de middag.

Vanochtend (25 juli) hebben we Yellowstone weer verlaten, en zijn we op weg gegaan naar Cody, de oostelijke entree van Yellowstone. Hier blijven we 1 nacht overnachten, en vervolgens gaan we verder naar de badlands en mount rushmore (de grote stenen met de koppen erin)