Studeren in de VS - Reisverslag uit Wyoming, Verenigde Staten van Cathalijne Beens - WaarBenJij.nu Studeren in de VS - Reisverslag uit Wyoming, Verenigde Staten van Cathalijne Beens - WaarBenJij.nu

Studeren in de VS

Blijf op de hoogte en volg Cathalijne

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Wyoming

Studeren in de VS. Als je dat zegt reageren de meeste mensen enthousiast met "oh, en waar ga je naartoe". Naar Laramie, Wyoming. Niet bepaald de meest bekende staat van de VS. Bij deze dus een klein beetje informatie over Wyoming.
- Hoofdstad: Cheyenne (80.000 inwoners)
- 253.554km²
- (2,26 inw/km²)
- Mountain-tijdzone (8 uur vroeger dan Nederland)
-Het kleinste dorp in Wyoming is het dorpje Buford. Het dorpje telt op dit moment 1 inwoner.

Tot zover de staat Wyoming. Ik ga studeren in het stadje Laramie, de op een na grootste stad van Wyoming met 30.000 inwoners.

Waarom nou juist naar Wyoming? Vorig jaar tijdens mijn uitwisseling in Kearney NE ben ik een aantal dagen op een conferentie over het Oude Testament geweest (https://cfjbeens.wordpress.com/2013/10/27/im-in-love/). Dat heeft me dusdanig geïnteresseerd dat ik besloten heb om hier een jaar lang te gaan studeren. De studie is aan een The West Institute (http://thewestinstitute.com), een klein bijbelinstituut dat samen werkt met een kerk in Laramie, en onderdeel is van een groter instituut in North Carolina (zo'n 2000 km oostelijk).
de studie heet officieel church ministerie, en is een vergelijkbaar met Christelijke Theologie.

Tot zover mijn plannen voor het komende jaar. Voorlopig heb ik echter nog gewoon lekker vakantie. Tot nu toe hebben we nog niet heel veel gereden. We zijn van Denver naar Fort Collins gereden (een plaatsje in Colerado), en vanuit daar door naar Cheyenne, en Laramie. In Laramie zijn we een aantal dagen gebleven, en hebben we zelfs nog op een erg mooie natuurcamping gestaan in het park vedauwoo
(http://www.wyomingtourism.org/articles/detail/Hike--Bike--Climb-and-Camp-at-Vedauwoo-Recreation-Area/32151)

Momenteel zijn we in Rock Springs, en staan we op een soort veredeld industrieterrein met onze camper. Morgen gaan we door naar Jackson, de zuidelijke entree van yellowstone national park, waar we de komende dagen zullen doorbrengen.